Seendet det var här.

Seendet det var här.
Drömmar är det som håller dig vid liv när hoppet sviker...

fredag 12 februari 2021

Välkommen

Dag för dag. (Det ingen ser, det märker ingen av)


Jag vill börja med att presentera mig och vem jag är Mitt namn är Izabella, född och bosatt i Linköping. Har ett brinnande intresse för allting som är kreativt Läsa, skriva ,pyssla ,måla ,rita och teckna. 
Men även musiken och tv- spel håller jag ytterst kärt.

Så vad är egentligen speciellt med mig undrar ni? Jag är oftast hemma om dagarna då jag lever med en Sällsynt muskelsjukdom som ibland håller mig vaken om nätterna då värken är som värst.

Tillbringar mycket av min vakna tid till att bearbeta känslor och tankar, ibland vågar jag mig på att gå ut  eller gymma om kroppen tillåter det. 

Jag bor ensam sen 2013 med min katt som sällskap, förutom min sjukdomsbild har jag även en diagnos ( lindrig  psykisk utvecklingsstörning ) det innebär att mitt närminne är väldigt dåligt och att jag gör vissa saker väldigt långsamt i min vardag.

Kan inte säga att jag rakt av är nöjd med livet som det är men måttligt ivf. 
Tar en dag i taget, varje dag är unik på sitt sätt. 

Barndomen har varit svår, hade epilepsi från 3 års ålder till 13 år, svårt att hänga med i skolan som även den kantades av mobbing. Hemma fanns inte direkt  någon trygghet, förutom de stunder man sjönk in i sig själv. Hjälpen man skulle fått då fanns inte tillgänglig vid det tillfället, det svider verkligen nu såhär efteråt. 

Tror att det hade varit bra med mer Kunskap och förståelse, så man kunde ha pushats i  rätt riktning. 
Men det är som det är med det nu.


    

Att tro på sig själv (Ge dig själv tid att läka)




Åren har gått väldigt fort, det kändes i början väldigt  svårt och jobbigt. Men man har fått acceptera att 
tiden har sin gång och att man måste fortsätta framåt. Forma sin tillvaro och sitt liv, på det sättet kan man  växa i sig själv otroligt mycket.
 Fylla dagarna med  det och dem du tycker om mest.
Själv är jag en mjuk och känslosam person, 
det trivs jag bra med. 

Ibland vill man inget mer än att bara sluta ögonen och inte känna något för nån eller någonting.
 Men så  kom jag och tänka på vad skulle det tjäna till om man bara stängde av o sket i allt och alla?
Har ju lovat  mig själv att jobba på att se det mesta positivt men Ibland är det otroligt svårt.

Det var lite om vem jag är och gått går igenom.
 Jag kommer uppdatera den här. 
Bloggen lite då och då, så fort tid och infall ges.
 En del vardagliga saker och händelser.
 Det var otroligt  länge sen jag bloggade, så för mig kommer detta fungera som ren terapi för både kropp och själ.
Just därför bestämde jag mig för att börja blogga igen, detta kommer verkligen bli en start på något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar